martes, 25 de junio de 2013

Comunicado de ALEAS-EUIB por el tercer ataque homófobo en Palma en menos de tres meses

Desde ALEAS-EUIB es la tercera vez en menos de tres meses que tenemos que condenar un ataque homófobo por parte de diversos individuos: El primero tuvo lugar el pasado mes de mayo, cuando un personaje televisivo, agredió a una pareja que estaba en las escaleras que unen Gomila con el Paseo Marítimo; el segundo hace poco más de tres semanas, cuando el agresor contactó con la víctima a través de un chat y cuando se personó en su casa le agredió, fracturándole el cráneo con el objetivo de robarle unos pocos objetos de valor; del último, ocurrido en el ya conflictivo barrio de Gomila, hemos tenido constancia este domingo, en el cual un grupo de varias personas de entre 18 y 22 años atacó a una pareja que salía de un bar de copas.

Como ya venimos denunciando desde ALEAS-EUIB Gomila, un barrio que debería ser el homólogo de Chueca en Palma, se ha convertido en una zona decadente e insegura, donde los ataques contra nuestra comunidad LGTBI se suceden sin que absolutamente nadie haga nada.

Queremos remarcar que este clima de inseguridad, de crispación y de homofobia viene acompañado por la ola de extrema derecha que recorre Europa. El resurgimiento de la Francia de Vichy, que culminó con el asesinato del activista LGTBI y antifascista Clément Méric, ha dado alas y aire fresco a la gente de otros países que viven en la Edad Media. Y aquí el Partido Popular en vez de dedicarse a lo que debería ser su caballo de batalla, la crisis y el paro, se está dedicando a realizar una reforma ideológica que no hace más que dar rienda suelta a este tipo de actos en la calle.

Desde la comunidad LGTBI no nos podemos quedar de brazos cruzados ante el desmantelamiento de todos los derechos que se consiguieron a través de la lucha sindical y la presión en la calle que realizaron nuestros padres y abuelos décadas atrás. No podemos pensar que por un simple fallo del Tribunal Constitucional nuestros derechos y nuestra libertad están garantizados. Asistimos a una reforma ideológica que devuelve poder moral a la iglesia, legisla sobre el cuerpo de nuestras compañeras, se introduce en nuestro sistema educativo, estrangula a las familias trabajadoras y acaba con derechos tan fundamentales como la sanidad pública. Debemos ser conscientes que nuestro colectivo no va a quedar indemne a estos recortes ideológicos.

Desde ALEAS-EUIB queremos llamar a todas nuestras hermanas y hermanos a la unión y a la lucha, a impedir que actos como el que sucedió en Sevilla la semana pasada, donde varios miembros de extrema derecha se presentaron a cara descubierta y con símbolos nazis ante el consulado francés para dar apoyo al asesino de Clément Méric, no queden impunes. Queremos pedir a todas nuestras compañeras y compañeros que asistan a la manifestación que ha convocado la Asamblea Antipatriarcal en Palma para el día 28 de Junio a las 18:30h en la Plaça de Cort. Y sobretodo hacemos un llamamiento a los organizadores del Orgullo de Palma para que se denuncie activamente toda la situación que se acaba de exponer.

_________________________________________________


Des de ALEAS-EUIB és la tercera vegada en menys de tres mesos que hem de condemnar un atac homòfob per part de diversos individus: El primer va tenir lloc el passat mes de maig, quan un personatge televisiu, va agredir a una parella que estava en les escales que uneixen Gomila amb el Passeig Marítim; el segon fa poc més de tres setmanes, quan l'agressor va contactar amb la víctima a través d'un xat i quan es va personar a ca seva li va agredir, fracturant-li el crani i amb l'objectiu de robar-li uns pocs objectes de valor; de l'últim, ocorregut en el ja conflictiu barri de Gomila, hem tingut constància aquest diumenge, en el qual un grup de diverses persones d'entre 18 i 22 anys va atacar a una parella que sortia d'un bar de copes.

Com ja venim denunciant des de ALEAS-EUIB Gomila, un barri que hauria de ser l'homòleg de Chueca a Palma, s'ha convertit en una zona decadent i insegura, on els atacs contra la nostra comunitat LGTBI es succeeixen sense que absolutament ningú faci res.

Volem remarcar que aquest clima d'inseguretat, de crispació i d'homofòbia ve acompanyat per l'ona d'extrema dreta que recorre Europa. El ressorgiment de la França de Vichy, que va culminar amb l'assassinat de l'activista LGTBI i antifeixista Clément Méric, ha donat ales i aire fresc, a la gent d'altres països que viuen a l'Edat Mitjana. I aquí el Partit Popular en comptes de dedicar-se al que hauria de ser el seu cavall de batalla, la crisi i l'atur, s'està dedicant a realitzar una reforma ideològica que no fa més que donar regna solta a aquest tipus d'actes al carrer.

Des de la comunitat LGTBI no ens podem quedar de braços creuats davant el desmantellament de tots els drets que es van aconseguir a través de la lluita sindical i la pressió al carrer que van realitzar els nostres pares i avis dècades enrere. No podem pensar que per una simple sentència del Tribunal Constitucional els nostres drets i la nostra llibertat estan garantits. Assistim a una reforma ideològica que retorna poder moral a l'església, legisla sobre el cos de les nostres companyes, s'introdueix en el nostre sistema educatiu, escanya a les famílies treballadores i acaba amb drets tan fonamentals com la sanitat pública. Hem de ser conscients que el nostre col·lectiu no quedarà indemne devant d´aquestes retallades ideològiques.

Des de ALEAS-EUIB volem convidar a totes les nostres germanes i germans a la unió i a la lluita, a impedir que actes com el que va tenir lloc a Sevilla la setmana passada, on diversos membres d'extrema dreta es van presentar a cara descuberta i amb símbols nazis davant el consolat francès per donar suport a l'assassí de Clément Méric, no quedin impunes. Volem demanar a totes les nostres companyes i companys que assisteixin a la manifestació que ha convocat l'Assemblea Antipatriarcal a Palma per al dia 28 de Juny a les 18.30 a la Plaça de Cort. I sobretot fem una crida als organitzadors del Orgullo de Palma perquè es denunciï activament tota la situació que s'acaba d'exposar.
Con la tecnología de Blogger.
Facebook  
 

Busca en nuestra web

Archivo